HV Corbulo
Image default
Sport

6 redenen waarom je niet de resultaten behaalt in de sportschool die je wel graag wilt.

Stel je dit voor: je bent eindelijk lid geworden van de sportschool en je zou niet opgewondener kunnen zijn. Je begint je trainer te ontmoeten, aan het sporten en je zweet je uit… maar een maand later stap je op de weegschaal of de Evolt-scanner en heb je niet het gevoel dat je enige vooruitgang hebt gezien. Wat geeft?!

Het kan frustrerend zijn om hard te werken en het gevoel te hebben dat je er niet veel voor terugkrijgt, vooral als je eindelijk de motivatie hebt verzameld om een ​​gezondere levensstijl te veranderen. Als het zien van resultaten een grote motivator voor je is, kan het gevoel dat je harde werk niet loont, ontmoedigend zijn, zo niet ronduit deprimerend!

Hoewel al het harde werk tijd kost, kunnen er een paar redenen zijn waarom u niet meteen ziet dat de uwe vruchten afwerpen. Er zal geen verandering van de ene op de andere dag plaatsvinden, maar als u de afgelopen maand of zo geen verandering heeft gezien, bekijk dan de onderstaande lijst om te zien of een van deze veelvoorkomende gebeurtenissen uw resultaten kan beïnvloeden.

 

1. Je komt aan

We gaan dit nog twee keer zeggen, omdat het zo belangrijk is: aankomen als je voor het eerst gaat sporten is normaal. We herhalen: aankomen wanneer je voor het eerst gaat sporten is normaal! Het is zelfs zo normaal dat we er een heel artikel over hebben geschreven. Gewichtstoename betekent niet noodzakelijk dat je je doelen niet bereikt – het kan gewoon je lichaam zijn dat zich aan die doelen aanpast, of het nu is door meer water vast te houden of door spieren op te bouwen die op de weegschaal verschijnen als gewichtstoename. Maak je er niet druk om en geef het de tijd.

 

2. Je eet te veel

De kans is groot dat een van de eerste dingen die je opvalt als je meer gaat sporten, is dat je echt heel erg honger hebt! Hoewel voldoende eten voor en na een training belangrijk is, kan een verhoogde vraag naar brandstof ons soms doen overschatten hoeveel voedsel ons lichaam eigenlijk nodig heeft. Na een bijzonder zware training is het bijvoorbeeld verleidelijk om op weg naar huis langs te gaan bij je favoriete fastfoodrestaurant om bij te tanken met een burger, milkshake en friet – maar de ongelukkige realiteit is dat de calorieën en andere niet-zo-gezonde dingen in die maaltijd zal ruimschoots opwegen tegen de training die je zojuist hebt voltooid. De fitnessdoelen van iedereen zijn anders, maar als afvallen voor jou belangrijk is, kun je een fitnesstracker of maaltijdplanner gaan gebruiken om in de gaten te houden hoeveel je eet. Je lichaam van brandstof voorzien is nog steeds ongelooflijk belangrijk voor elke fitnessreis, dus stop de volgende keer dat het verlangen naar milkshake toeslaat bij de supermarkt om in plaats daarvan gezonde snacks in te slaan!

 

3. Je eet te weinig

Feit: alle beweging heeft brandstof nodig. Vooral het opbouwen van spieren vereist extra brandstof. Het hangt af van wat je doelen zijn, maar als je je afvraagt ​​waarom je geen krachttoename hebt gemaakt in de sportschool, kan de boosdoener zijn dat je je lichaam niet goed van brandstof voorziet. Om spieren op te bouwen, moet je ervoor zorgen dat je veel eiwitten eet en dat je die cruciale snack na de training niet overslaat. Als het opbouwen van kracht niet een van je fitnessdoelen is, is het toch belangrijk om goed te tanken voor een training om je best te doen.

 

4. Je neemt geen hersteldagen

Geloof het of niet, rust is net zo belangrijk voor het opbouwen van spieren als lichaamsbeweging. Dat klopt! Wanneer je sport, en vooral krachttraining, breekt je spiervezels af omdat je spieren zo hard werken. Het afbreken van spiervezels klinkt als een slechte zaak, maar maak je geen zorgen – het is een volkomen natuurlijk proces dat ons lichaam gebruikt om spieren op te bouwen. Terwijl we rusten, worden die afgebroken spiervezels groter, sterker en beter gerepareerd dan voorheen – kortom, hoe het opbouwen van spieren werkt! Als je je spieren echter niet laat rusten, geef je ze geen tijd om weer op te bouwen, wat kan leiden tot een gebrek aan vooruitgang en zelfs tot een overtrainingssyndroom. Je hoorde het hier als eerste, mensen – het is oké om de hersteldag te nemen! Hier zijn enkele van onze favoriete manieren om te herstellen. Dybs coaching en trainingen in Amsterdam West kan u perfect adviseren over uw benodigde rustdagen

 

5. Je slaapt niet genoeg

Zie het bovenstaande – je lichaam heeft tijd nodig om te rusten! Dat betekent een dag of twee vrij nemen van de sportschool, en het betekent ook voldoende slapen. Slaap is van vitaal belang voor alle functies van ons lichaam, niet alleen voor de functies die verband houden met lichaamsbeweging. Om enige verandering in je leven aan te brengen, is het eerst belangrijk om te beginnen met een gezonde basis van voldoende slaap. Wat betreft die dagen dat je moet kiezen tussen naar de sportschool gaan en snoozen? We hebben een antwoord voor je.

 

6. Je training komt niet overeen met je doelen

Als je constant naar de sportschool gaat en je doelen nog steeds niet bereikt, kijk dan eens terug naar wat die doelen zijn en zorg ervoor dat je huidige trainingsroutine daarmee overeenkomt. Als u bijvoorbeeld uw uithoudingsvermogen wilt verbeteren, maar slechts 20 minuten per keer aan het trainen bent, moet u mogelijk meer tijd vrijmaken voor uw trainingssessies. Of, als het opbouwen van kracht je doel is, is het misschien tijd om naar het gedeelte met vrije gewichten te gaan en weg van de cardio-apparaten. Elke training is een goede training, maar als je je doelen niet haalt met je huidige routine, is er misschien een training die beter bij je past.

Gerelateerde artikelen

Personal Training – Small Group Training – Body & Mind .

Hoe kun je als moeder een kind die van voetbal houdt de beste laten worden?

Wat zijn de beste bokshandschoenen voor beginners?