Ervaar de voordelen van thuis trainen met EMS

Zou jij het liefste gewoon thuis sporten in plaats van in de sportschool? Tegenwoordig kan dat, met EMS fitness! Sporten met behulp van EMS is zelfs ontzettend effectief. En je kunt dus thuis trainen in je woonkamer, slaapkamer, balkon of waar je maar wilt.

Wat houdt trainen met EMS precies in?

Door het centrale zenuwstelsel worden onze spieren aangestuurd wanneer we bewegen. Het centrale zenuwstelsel geeft elektrische signalen af om op die manier de spier of spieren te activeren. Spier stimulatie, oftewel EMS, doet precies hetzelfde als het centrale zenuwstelsel. Het verschil is dat bij EMS de elektrische signalen, via elektroden, van buitenaf komen. Onze spieren reageren op beide impulsen precies hetzelfde. Bij reguliere oefeningen die je thuis uitvoert biedt EMS extra ondersteuning. Daardoor is trainen met EMS zelfs veel effectiever dan conventioneel trainen in de sportschool.

Voordat je aan de slag gaat met de EMS training thuis trek je het bijbehorende ondergoed en stimulatiepak aan. Het stimulatiepak is verkrijgbaar in de maten XXS tot en met 9XXL en is wasbaar. In het pak zijn de elektroden verwerkt die jouw spieren de extra impuls geven. Er zijn twaalf elektrodeparen verwerkt in het stimulatiepak, hierdoor worden alle spiergroepen tijdens jouw training aangesproken. Het stimulatiepak heeft korte mouwen en korte pijpen. Voor de spieren in de armen en benen zijn er aparte bandelektroden. De bandelektroden en het stimulatiepak staan in verbinding met het EMS apparaat. Via het touchscreen op het apparaat kan je één van de 70 trainingsprogramma’s starten. Je kan tussen programma’s voor beginners tot aan programma’s voor gevorderden kiezen. Voor ieder wat wils!

2x per week 20 minuten trainen

Iedere training heeft een duur van 20 minuten. Daarna nog even ontspannen en je training zit erop! Vind je het fijn om ondersteuning te krijgen tijdens je training? Het EMS apparaat is uitgerust met 40 ondersteunende video’s, waarop je kan zien welke oefeningen het beste passen bij de training die je hebt uitgekozen. Het massage- of ontspanningsprogramma na de training kan je zelf uitkiezen.

Door 2x per week 20 minuten te trainen bereik je het beste resultaat. Ga de uitdaging aan en wordt ook fit met EMS!

 

https://ikwilstimawell.nl/